• Játékszoba

Gyermekek

>> Szülők és családok

Az alábbi problémákkal kereshetnek fel gyerekek, serdülők szülei (18 éves kortól a fiatal önállóan is jelentkezhet):

Óvodások, kisiskolások

  • magatartási, viselkedési, beilleszkedési zavarok
  • táplálkozási zavarok
  • alvászavarok, fáradékonyság
  • vizelet és széklet visszatartási zavarok
  • hiszti, dac, testvérféltékenység
  • kötődési zavarok
  • szorongásos zavarok
  • önértékelési problémák
  • dadogás, körömrágás, tic
  • gyász, veszteségélmény feldolgozása (haláleset, válás, költözés, iskolaváltás)
  • testi tünetek, melynek orvosi vizsgálatok nem találják az okát (fejfájás, hasfájás)
  • bármilyen jelentős viselkedési vagy hangulatváltozás
  • agresszivitás, dühkitörések
  • figyelemzavar, túlmozgásosság
  • iskolafóbia
  • függőségi problémák (tévé, számítógép, internet stb.)

Serdülők

  • magatartási, viselkedési, beilleszkedési zavarok
  • kortárskapcsolati nehézségek
  • függőségek (tévé, számítógép, internet, vásárlás, drog, alkohol)
  • pályaválasztási tanácsadás
  • hangulati labilitás
  • önismeret, személyiségfejlesztés
  • párválasztási kérdések
  • evészavarok (kóros soványság, elhízás)
  • önbizalomhiány, önértékelési problémák
  • élethelyzeti nehézségek a családban
  • szorongásos zavarok
  • alvászavar

 

JÁTÉKSZOBA

Vona Emőke

Gyermek-és felnőtt pszichológiai tanácsadás és online tanácsadás

1222 Budapest Szilánk utca 4.

pszichologus@vonaemoke.hu

Gyakori kérdések

Hogyan legyek hiteles?

Fontos, hogy tisztában legyünk valódi érzelmeinkkel. Mi az, amit el tudunk fogadni, és mi az, ami zavar minket abban, amit a gyerek csinál? Ha elfogadóbbnak mutatjuk magunkat, mint amilyenek vagyunk, a gyerekek megérzik, összezavarodnak és megrendülhet a bizalmuk. Jó, ha tudatosítjuk magunkban az el nem fogadásunk érzését is, és az adott szituációban hitelesen közvetítjük. Az őszinte, értő figyelem empátiát, melegséget visz a kapcsolatba. Elfogadásunkat kifejezhetjük szavak nélkül is, de oly módon is, hogy nem avatkozunk bele a gyerek által végzett tevékenységbe, hagyva, hogy megélje a hibázás lehetőségét. Támogathatjuk passzív figyelemmel is, csendben meghallgatva. Hatékonyabb a szigornál, büntetésnél, ha azt szeretném megértetni a gyerekkel, hogy mit váltott ki bennem a viselkedése és miért.